Asociacijos Įstatai

 

LIETUVOS SMULKIŲ GYVŪNŲ VETERINARIJOS GYDYTOJŲ ASOCIACIJOS

ĮSTATAI

1. Bendrosios nuostatos
1.1. Asociacijos pavadinimas - Lietuvos smulkių gyvūnų veterinarijos gydytojų asociacija (toliau
vadinama Asociacija). Asociacija yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, kurio
tikslas – koordinuoti Asociacijos narių veiklą, atstovauti Asociacijos narių interesams ir juos ginti ar
tenkinti kitus viešuosius interesus.
1.2. Asociacija veikia laikydamasi Lietuvos Respublikos Konstitucijos (toliau vadinama
Konstitucija), Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau vadinamas Civiliniu kodeksu), Lietuvos
Respublikos asociacijų įstatymo (toliau vadinamas Asociacijų įstatymu) bei kitų įstatymų,
Vyriausybės nutarimų, teisės aktų ir veiklą grindžia šiais įstatais (toliau vadinami Įstatais).
1.3. Asociacija gali turėti ir įgyti tik tokias civilines teises ir pareigas, kurios neprieštarauja jos
veiklos tikslams, nustatytiems Civiliniame kodekse, Asociacijų įstatyme ir Įstatuose.
1.4. Asociacijos teisinė forma – asociacija.
1.5. Asociacijos veiklos laikotarpis yra neribotas.
1.6. Asociacijos simbolis – ženklas, įregistruotas Lietuvos Respublikos valstybiniame patentų biure
(2000 m. sausio 13 d. išduoto liudijimo Nr. 36778).
1.7. Asociacijos finansiniais metais yra laikomi kalendoriniai metai. Pradžia – sausio 1 d., pabaiga –
gruodžio 31 d.

 

2. Asociacijos veiklos tikslai
2.1. Asociacijos veiklos tikslai yra:
2.1.1. sudaryti Asociacijos nariams kuo palankesnes sąlygas savarankiškai vystyti ir plėtoti smulkiųjų
gyvūnų gydymo praktiką Lietuvos Respublikoje, skleisti profesinę patirtį, populiarinti vykdomą
veiklą ir jos naudą visuomenei;
2.1.2. atstovauti organizacijos narių interesams Lietuvos Respublikos Seime, Vyriausybėje,
ministerijose, Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje ir kitose LR institucijose ir
organizacijose, visais klausimais susijusiais su:
2.1.2.1. smulkiųjų gyvūnu veterinarijos gydytojo praktika ir jos teisiniu reguliavimu;
2.1.2.2. gyvūnų gerovės reikalavimų svarstymu ir įgyvendinimu;
2.1.2.3. vienos sveikatos strategijos įgyvendinimu veterinarinėje praktikoje.
2.1.3. bendradarbiauti su Lietuvos veterinarijos gydytojų asociacija bei kitomis LR organizacijomis,
kurių veikla siejasi su smulkiųjų gyvūnų veterinarijos gydytojo praktika;

2.1.4. bendradarbiauti su veterinarijos specialybės mokymo įstaigomis, siekiant gerinti būsimų
veterinarinės medicinos specialistų paruošimą bei tobulinti ruošimo programų atitiktį darbo rinkos
poreikiams.
2.1.5. bendradarbiauti su nacionalinėmis smulkiųjų gyvūnų veisimo organizacijomis, kuriant ir
įgyvendinant mokslu paremtus, aukštus gyvūnų gerovės standartus atitinkančius gerovės ir veisimo
projektus;
2.1.6. atstovauti organizacijos narių interesus dalyvaujant Europos smulkiųjų gyvūnų veterinarų
asociacijų federacijos (FECAVA), Pasaulinės smulkiųjų gyvūnų veterinarijos gydytojų asociacijos
(WSAVA) ir kitų tokio pobūdžio organizacijų veikloje;
2.2. Siekdama įgyvendinti Įstatų 2.1 straipsnyje nurodytus veiklos tikslus, Asociacija atlieka tokias
funkcijas:
2.2.1. teikia Asociacijos nariams informaciją bei rekomendacijas, susijusias su veterinarijos gydytojo,
veterinarijos felčerio ir kitų susijusių profesijų, užsiimančių smulkiųjų gyvūnų gydymu, praktika;
2.2.2. konsultuoja Asociacijos narius, tobulina jų profesinius įgūdžius, rengia jiems įvairius
seminarus ir konferencijas profesinės veiklos klausimais;
2.2.3. rengia seminarus, konferencijas, kursus ir kitokius smulkiųjų gyvūnų veterinarinę praktiką
vykdančių veterinarijos gydytojų mokymus, skirtus tobulinti jų profesinę kvalifikaciją LR teisės aktų
nustatyta tvarka.
2.2.4. atstovauja Asociacijos narių interesams valstybinėse valdžios ir valdymo institucijose, taip pat
kitose įmonėse, įstaigose bei organizacijose;
2.2.5. bendradarbiauja bei padeda Asociacijos nariams bendradarbiauti su veterinarijos gydytojais ir
kitų susijusių specialybių atstovais ir organizacijomis užsienyje;
2.2.6. teikia pasiūlymus valstybinėms institucijoms veterinarijos praktikos reguliavimo smulkiųjų
gyvūnų gydymo ir gerovės klausimais.
2.3. Siekdama įgyvendinti Įstatų 2.1 straipsnyje nurodytus tikslus, Asociacija gali:
2.3.1. žodžiu, raštu ar kitais būdais skleisti informaciją apie savo veiklą ir tikslus;
2.3.2. steigti visuomenės informavimo priemones, užsiimti leidyba;
2.3.3. samdyti darbuotojus Įstatuose numatytai veiklai vykdyti;
2.3.4. gauti labdarą ir paramą (piniginių lėšų ar bet kokio kito turto) iš Lietuvos Respublikoje
registruotų labdaros ir paramos fondų, Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių fizinių bei juridinių
asmenų, tarptautinių organizacijų, taip pat kitų Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatyme
(toliau vadinamas Labdaros ir paramos įstatymu) nustatytų labdaros ir paramos teikėjų;
2.3.5. steigti juridinius asmenis, išskyrus tuos, kurių civilinė atsakomybė už juridinio asmens
prievoles yra neribota, arba būti jų dalyviu;
2.3.6. steigti filialus ir atstovybes;

2.3.7. įstoti į tarptautines organizacijas, kurių tikslai ir veikla neprieštarauja Konstitucijai, Asociacijų
įstatymui ar kitiems įstatymams;
2.3.8. vykdyti kitokią veiklą, išskyrus tą, kurią draudžia Asociacijų įstatymas.
2.4. Asociacija turi teisę vykdyti įstatymų nedraudžiamą ūkinę komercinę veiklą, kuri neprieštarauja
Įstatams bei jos veiklos tikslams ir yra reikalinga jiems pasiekti.

 

3. Asociacijos narių teisės ir pareigos
3.1. Asociacijos nariai skirstomi į:
3.1.1. tikruosius narius
3.1.2. asocijuotus narius
3.1.3. garbės narius
3.2. Tikraisiais Asociacijos nariais gali būti 18 metų sulaukę veiksnūs fiziniai asmenys, kurie yra
Lietuvos Respublikos piliečiai bei turi veterinarijos gydytojo kvalifikaciją.
3.3. Asocijuotais nariais gali būti 18 metų sulaukę veiksnūs fiziniai asmenys, kurie yra Lietuvos
Respublikos piliečiai bei turi veterinarijos felčerio kvalifikaciją arba studijuoja aukštojoje mokykloje
veterinarinės medicinos studijų programą.
3.4. Asociacijos garbės nariai renkami Asociacijos narių Susirinkime.
3.5. Asociacijos garbės nariu gali būti fizinis asmuo, pasižymėjęs pedagogikos moksle, praktinėje
profesinio rengimo veikloje arba ypatingai nusipelnęs Asociacijos labui.
3.6. Visi Asociacijos nariai turi lygias teises.
3.7. Asociacijos nariai turi tokias teises:
3.7.1. dalyvauti ir balsuoti visuotiniame narių susirinkime, kuriame kiekvienas Asociacijos narys turi
po vieną balsą;3.7.2. rinkti Asociacijos valdymo organų bei kitų organų narius ir būti jais išrinktais;
3.7.3. kreiptis į teismą dėl visuotinio narių susirinkimo, Tarybos ar Prezidento sprendimų pripažinimo
negaliojančiais;
3.7.4. naudotis Asociacijos teikiamomis paslaugomis, dalyvauti Asociacijos organizuojamuose
renginiuose;
3.7.5. susipažinti su Asociacijos dokumentais ir gauti visą Asociacijos turimą informaciją apie jos
veiklą, teikti pasiūlymus dėl Asociacijos veiklos;
3.7.6. gauti Asociacijos turimą informaciją, susijusią su veterinarijos gydytojų, užsiimančių smulkių
gyvūnų gydymu, praktika;
3.7.7. žodžiu ar raštu teikti Asociacijai prašymus dėl konsultavimo profesiniais klausimais arba
atstovavimo profesiniams interesams;
3.7.8. bet kada išstoti iš Asociacijos Įstatų 5.3 ir 5.6 straipsniuose nustatyta tvarka ir sąlygomis;
3.7.9. kitas teisės aktuose ir Įstatuose nustatytas teises.

3.8. Asociacijos buveinėje yra visų Asociacijos narių sąrašas, kurį tvarko sekretorius. Su minėtu
sąrašu turi teisę susipažinti kiekvienas Asociacijos narys.
3.9. Asociacijos nariai privalo:
3.9.1. laikytis Įstatų;
3.9.2. vykdyti Asociacijos organų priimtus sprendimus;
3.9.3. mokėti stojamuosius įnašus ir narių mokesčius;
3.9.4. saugoti ir tikslingai naudoti Asociacijai priklausantį turtą;
3.9.5. nedelsiant pranešti sekretoriui raštu apie savo kontaktinių duomenų pasikeitimus:
korespondencinį adresą, elektroninio pašto adresą, telefono numerį bei jų pasikeitimus.
3.10. Asociacijos nariai turi teisę organizuoti darbo grupes ar sekcijas pagal atskirą sprendžiamą
klausimą ar kvalifikaciją ir išsirinkti savo atstovą atstovauti kartu su Prezidentu valstybinėse
institucijose, įmonėse, įstaigose ar organizacijose.

 

4. Stojamojo įnašo ir nario mokesčio mokėjimo tvarka
4.1. Stojamojo ir nario mokesčio mokėjimo tvarką ir dydį nustato bei tvirtina visuotinis narių
susirinkimas.
4.2. Asociacijos narys kasmetinį nario mokestį privalo sumokėti iki einamųjų metų liepos 01 d.

 

5. Naujų narių priėmimo, narių išstojimo ir pašalinimo iš Asociacijos tvarka bei sąlygos
5.1. Asmuo, pageidaujantis tapti Asociacijos nariu, privalo pateikti Asociacijai:
5.1.1. raštišką prašymą, adresuotą Prezidentui, priimti į Asociaciją;
5.1.2. veterinarijos gydytojo atveju - dokumentą, patvirtinantį veterinarijos gydytojo kvalifikaciją;
veterinarijos felčerio atveju - felčerio kvalifikaciją patvirtinantį dokumentą; studijų aukštojoje
mokykloje atveju – studijų faktą patvirtinantį dokumentą;
5.1.3. dviejų Asociacijos narių, turinčių ne trumpesnę kaip 3 (trijų) metų nepertraukiamą narystę
Asociacijoje, raštiškas rekomendacijas.
5.1.4. dokumentą, patvirtinantį stojamojo ir nario mokesčio sumokėjimo faktą.
5.2. Naują narį į Asociaciją priima Taryba, jeigu tam pritaria dauguma jos posėdyje dalyvaujančių
Tarybos narių.
5.3. Asociacijos narys gali bet kada išstoti iš Asociacijos. Išstojimo iš Asociacijos atveju, Asociacijos
narys, ne vėliau, kaip per 3 k.d., nuo atitinkamo prašymo pateikimo dienos, privalo sumokėti visus
jam priklausančius mokėti nario mokesčius. Asociacijos narys, pageidaujantis išstoti iš Asociacijos,
privalo ne vėliau kaip prieš 1 (vieną) mėnesį pateikti Tarybai raštišką prašymą. Gavusi tokį prašymą,
Taryba privalo savo artimiausiame posėdyje jame dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma
priimti motyvuotą sprendimą dėl Asociacijos nario išbraukimo iš Asociacijos narių sąrašo.

5.4. Esant motyvuotam Tarybos, Prezidento ar Etikos komisijos teikimui, Asociacijos narys gali būti
pašalintas iš Asociacijos Visuotinio narių susirinkimo sprendimu, priimtu ne mažiau kaip 2/3
susirinkime dalyvaujančių Asociacijos narių balsų dauguma.
5.5. Asociacijos narys, laiku nesumokėjęs kasmetinio nario mokesčio 4.2. p. nustatyta tvarka
pašalinamas iš Asociacijos Prezidento sprendimu.
5.6. Asociacijos nariui išstojus ar pašalinus jį iš Asociacijos, stojamasis įnašas ir nario mokesčiai ar
kitaip Asociacijai nuosavybėn perduotos lėšos ir turtas negrąžinami.
5.7. Narystė Asociacijoje išimtinais atvejais gali būti stabdoma nario prašymu nuo 6 mėn. ir ne
ilgesniam nei 2 metų laikotarpiui, jeigu tam yra svarbių priežasčių (motinystės/tėvystės atostogos,
laikinas išvykimas į užsienį ir pan.).
5.8. Asociacijos narys, norintis laikinai sustabdyti narystę, pateikia motyvuotą prašymą Asociacijos
Tarybai. Narystė Asociacijoje sustabdoma, kol bus gautas Asociacijos nario prašymas narystę
atnaujinti, bet ne ilgesniam nei 2 metų laikotarpiui nuo Tarybos sprendimo priėmimo dienos. Jei
pasibaigus 2 metų terminui narys nepateikia prašymo atnaujinti narystę Asociacijoje, narystė
nutrūksta.
5.9. Narystės Asociacijoje sustabdymo laikotarpiu narys, nemoka nario mokesčio, neturi balso teisės
ir negali naudotis kitomis nario teisėmis ir privalumais.

 

6. Asociacijos organai
6.1. Asociacija įgyja civilines teises, prisiima civilines pareigas ir jas įgyvendina per savo valdymo
organus.
6.2. Asociacijos organai yra:
6.2.1. Asociacijos Visuotinis narių susirinkimas (toliau – Visuotinis narių susirinkimas);
6.2.2. kolegialus Asociacijos valdymo organas – Taryba (toliau - Taryba);
6.2.3. vienasmenis Asociacijos valdymo organas – Asociacijos Prezidentas (toliau - Prezidentas);
6.2.4. revizorius (toliau - Revizorius);
6.2.5. Etikos komisija (toliau – Etikos komisija);
6.2.6. Ginčų nagrinėjimo komisija (toliau – Ginčų nagrinėjimo komisija).
6.3. Visuotinis narių susirinkimas neturi teisės pavesti kitiems Asociacijos organams spręsti jo
kompetencijai priklausančių klausimų.
6.4. Asociacijos valdymo organai yra Taryba ir Prezidentas.
6.5. Taryba yra kolegialus valdymo organas, kuris sprendžia klausimus, nepriklausančius Visuotinio
narių susirinkimo ar Prezidento kompetencijai.
6.6. Prezidentas yra vienasmenis valdymo organas, kuris organizuoja kasdieninę Asociacijos veiklą.
6.7. Revizorius atlieka Įstatų 10.2 straipsnyje numatytą veiklą, nesusijusią su Asociacijos valdymu.

6.8. Ginčų nagrinėjimo komisija yra kolegialus organas, kuris atlieka Įstatų 11.5. straipsnyje
numatytą veiklą, nesusijusią su Asociacijos valdymu.
6.9. Etikos komisija yra kolegialus organas, kuris atlieka Įstatų 12.4. straipsnyje numatytą veiklą,
nesusijusią su Asociacijos valdymu.

 

7.Visuotinio narių susirinkimo kompetencija, sušaukimo tvarka ir sprendimų priėmimo tvarka
7.1. Visuotinis narių susirinkimas:
7.1.1. keičia Įstatus;
7.1.2. renka ir atšaukia Tarybos narius, Prezidentą, Etikos komisijos narius;
7.1.3. Prezidento teikimu patvirtina viceprezidento, sekretoriaus ir revizoriaus kandidatūras bei juos
atšaukia iš pareigų;
7.1.4. nustato Asociacijos narių stojamojo įnašo ir nario mokesčio dydį, jų mokėjimo tvarką; tvirtina
Asociacijos metinę finansinę atskaitomybę ir Asociacijos veiklos ataskaitą;
7.1.5. priima sprendimą dėl Asociacijos pertvarkymo ar pabaigos (reorganizavimo ar likvidavimo);
7.1.6. priima sprendimą dėl Asociacijos nario pašalinimo iš Asociacijos, išskyrus Įstatų 5.5.
straipsnyje numatytą išimtį;
7.1.7. sprendžia kitus Asociacijų įstatyme ir Įstatuose jo kompetencijai priskirtus klausimus, jei pagal
Asociacijų įstatymą jie nepriskirti kitų Asociacijos organų kompetencijai ir jei pagal esmę tai nėra
valdymo organo funkcijos.
7.2. Visuotinius narių susirinkimus sušaukia ir kartu su sekretoriumi organizuoja Prezidentas.
7.3. Eilinis Visuotinis narių susirinkimas turi įvykti kasmet ne vėliau kaip per 4 (keturis) mėnesius
nuo finansinių metų pabaigos. Apie šaukiamą Visuotinį narių susirinkimą ne vėliau kaip 20
kalendorinių dienų iki susirinkimo dienos pranešama kiekvienam Asociacijos nariui.
7.4. Neeilinis Visuotinis narių susirinkimas turi būti sušauktas, jeigu to raštu reikalauja ne mažiau
kaip 1/3 Asociacijos narių, Taryba arba Prezidentas. Neeilinio Visuotinio narių susirinkimo
iniciatoriai Prezidentui pateikia prašymą, kuriame pateikia pasiūlymus dėl susirinkimo darbotvarkės.
Pranešimas apie neeilinio Visuotinio narių susirinkimo sušaukimą turi būti išsiųstas registruotu laišku
arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip per 10 (dešimt) dienų nuo minėto prašymo gavimo dienos.
Pranešime nurodoma susirinkimo darbotvarkė, jo data, laikas ir vieta (adresas). Neeilinis Visuotinis
narių susirinkimas turi įvykti ne anksčiau kaip po 15 (penkiolikos) dienų nuo pranešimo išsiuntimo
dienos (pranešimo gavimo diena yra laikoma sekanti kalendorinė diena nuo pranešimo išsiuntimo
dienos).
7.5. Visuotinis narių susirinkimas gali būti šaukiamas nesilaikant Įstatų 7.3 ir 7.4 straipsniuose
nustatytų terminų, jeigu su tuo raštu sutinka ne mažiau kaip 2/3 Asociacijos narių.

7.6. Visuotinis narių susirinkimas gali būti šaukiamas teismo sprendimu, jei jis nebuvo sušauktas
Įstatų 7.3 ir 7.4 straipsniuose nustatyta tvarka ir dėl to į teismą kreipėsi Asociacijos narys ar Taryba.
7.7. Visuotinio narių susirinkimo darbotvarkę rengia Prezidentas, išskyrus Įstatų 7.6 straipsnyje
nustatytą atvejį. Visuotinio narių susirinkimo darbotvarkė gali būti pildoma kiekvieno Asociacijos
nario, Tarybos ar Prezidento raštišku siūlymu. Siūlymas papildyti darbotvarkę gali būti pateiktas
Prezidentui ne vėliau kaip prieš 5 (penkias) dienas iki Visuotinio narių susirinkimo dienos.
Prezidentas turi užtikrinti, kad Asociacijos nariai galėtų susipažinti su svarstyti siūlomais
darbotvarkės klausimais iki Visuotinio narių susirinkimo pradžios.
7.8. Visuotiniame narių susirinkime sprendžiamojo balso teisę turi visi Asociacijos nariai. Vienas
Asociacijos narys Visuotiniame narių susirinkime turi vieną balsą.
7.9. Visuotinis narių susirinkimas gali priimti sprendimus, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 1/2
visų Asociacijos narių. Jeigu Visuotiniame narių susirinkime nėra kvorumo, Prezidentas ne anksčiau
kaip praėjus 5 (penkioms) dienoms, ir ne vėliau kaip 30 (trisdešimčiai) dienų, nuo neįvykusio
Visuotinio narių susirinkimo dienos sušaukia pakartotinį Visuotinį narių susirinkimą, kuris turi teisę
priimti sprendimus neįvykusio susirinkimo darbotvarkės klausimais, neatsižvelgiant į pakartotiniame
Visuotiniame narių susirinkime dalyvaujančių Asociacijos narių skaičių.
7.10. Visuotinio narių susirinkimo sprendimas, išskyrus Įstatų 7.1.1, 7.1.5., 7.1.7, punktuose
nurodytus sprendimus, laikomas priimtu, kai už jį gauta daugiau balsavimo metu dalyvaujančių narių
balsų “už” negu “prieš”. Įstatų 7.1.1, 7.1.5., 7.1.7, punktuose nurodytiems Visuotinio narių
susirinkimo sprendimams priimti reikia ne mažiau kaip 2/3 susirinkime dalyvaujančių Asociacijos
narių balsų.
7.11. Visuotiniai narių susirinkimai turi būti protokoluojami. Protokolą pasirašo Visuotinio narių
susirinkimo pirmininkas ir sekretorius bei Visuotinio narių susirinkimo įgaliotas Asociacijos narys.

 

8. Tarybos struktūra, kompetencija, sprendimų priėmimo tvarka ir laikotarpis, kuriam ji
sudaroma, Tarybos narių rinkimo bei atšaukimo tvarka
8.1. Taryba yra kolegialus valdymo organas, sudaromas iš 7 (septynių) Asociacijos narių.
8.2. Tarybos narius renka Visuotinis narių susirinkimas 4 (ketverių) metų laikotarpiui. Jeigu renkami
pavieniai Tarybos nariai, jie renkami tik iki veikiančios Tarybos kadencijos pabaigos.
8.3. Visuotinis narių susirinkimas gali atšaukti visą Tarybą arba pavienius jos narius nesibaigus jų
kadencijai.
8.4. Tarybos narys gali atsistatydinti iš pareigų kadencijai nesibaigus, apie tai ne vėliau kaip prieš 14
(keturiolika) dienų raštu įspėjęs Asociaciją.
8.5. Tarybos pirmininko pareigas eina Prezidentas. Tarybos pirmininkas vadovauja Tarybos veiklai ir
jos posėdžiams.

8.6. Viceprezidentas ir sekretorius yra Tarybos nariai. Viceprezidento ir sekretoriaus kandidatūras
tvirtina Visuotinis narių susirinkimas 4 (ketverių) metų laikotarpiui iš Asociacijos narių Prezidento
teikimu. Visuotinis narių susirinkimas, esant Prezidento teikimui, gali atšaukti viceprezidentą arba
sekretorių nesibaigus jų kadencijai.
8.7. Atsistatydinus viceprezidentui, iki Visuotinio narių susirinkimo jo pareigas eina sekretorius.
8.8. Sekretorius:
8.8.1. tvarko Asociacijos korespondenciją;
8.8.2. koordinuoja Visuotinių narių susirinkimų ir Tarybos posėdžių rengimą, juos organizuoja ir
protokoluoja;
8.8.3. rengia Asociacijos dokumentų projektus;
8.8.4. tvarko visų Asociacijos narių sąrašą Asociacijos buveinėje;
8.8.5. atlieka kitus raštvedybos ir organizacinius darbus bei Tarybos jam pavestas užduotis.
8.9. Taryba savo veikloje vadovaujasi Visuotinio narių susirinkimo sprendimais ir sprendžia
klausimus, nepriskirtus Visuotinio narių susirinkimo ar Prezidento kompetencijai.
8.10. Taryba:
8.10.1. siūlo jos iniciatyva šaukiamo neeilinio Visuotinio narių susirinkimo darbotvarkę;
8.10.2. sprendžia darbo sutarčių sudarymo klausimus bei įgalioja asmenis Asociacijos vardu sudaryti
ir pasirašyti darbo sutartis, jeigu to prašo Prezidentas;
8.10.3. priima naujus narius į Asociaciją, išbraukia Asociacijos narį iš Asociacijos narių sąrašo pagal
jo pateiktą rašytinį prašymą;
8.10.4. teikia Visuotiniam narių susirinkimui motyvuotą siūlymą pašalinti Asociacijos narį iš
Asociacijos; priima sprendimą dėl kitų juridinių asmenų steigimo ar dėl Asociacijos tapimo kitų
juridinių asmenų dalyviu;
8.10.5. priima sprendimus dėl visuomenės informavimo priemonių steigimo bei leidybinės veiklos
vykdymo;
8.10.6. nustato disponavimo Asociacijos lėšomis tvarką; tvirtina Asociacijos programas ir projektus,
jų įgyvendinimo išlaidų sąmatas;
8.10.7. priima sprendimus dėl Asociacijos įstojimo į tarptautines organizacijas
8.10.8. priima sprendimus dėl filialų ir atstovybių steigimo bei jų veiklos nutraukimo;
8.10.9. nustato tikslinių įnašų atskiroms programoms ir projektams vykdyti dydį, jų mokėjimo tvarką;
8.10.10. nustato Asociacijos organizacinę struktūrą, tvirtina pareigybių sąrašą;
8.10.11. tvirtina filialų bei atstovybių organizacinę struktūrą;
8.10.12. Visuotinio narių susirinkimo pavedimu sprendžia kitus Asociacijos veiklos klausimus;
8.10.13. teikia Visuotiniam narių susirinkimui svarstyti asmens kandidatūrą dėl jo pripažinimo
Asociacijos garbės nariu;

8.10.14. priima sprendimą dėl buveinės adreso pakeitimo;
8.10.15. sprendžia kitus Įstatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
8.11. Tarybos darbo tvarką nustato jos priimtas Tarybos darbo reglamentas.
8.12. Tarybos posėdžiai rengiami ne rečiau kaip 1 (vieną) kartą per 4 (keturis) mėnesius. Posėdžių
sušaukimo teisę turi ne mažiau kaip 1/2 Tarybos narių arba Prezidentas. Ne vėliau kaip prieš 7
(septynias) dienas iki posėdžio dienos Prezidentas elektroniniu paštu informuoja Tarybos narius apie
posėdžio datą, laiką ir vietą (adresą). Jeigu visi Tarybos nariai sutinka, gali būti nesilaikoma aukščiau
nustatytos posėdžio sušaukimo tvarkos ir (ar) termino. Tarybos nariai turi teisę Tarybos posėdžius
organizuoti video konferencijos ar kitų elektroninės komunikacijos priemonių pagalba, kurios
užtikrintų tinkamą visų narių dalyvavimą.
8.13. Taryba gali priimti sprendimus, kai jos posėdyje dalyvauja daugiau kaip 1/2 Tarybos narių.
Sprendimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma. Balsams “už” ir
“prieš” pasiskirsčius po lygiai, lemia Tarybos pirmininko balsas.
8.14. Tarybos posėdžiai turi būti protokoluojami.
8.15. Su Tarybos nariais darbo sutartys nesudaromos, už veiklą Taryboje jiems neatlyginama,
išskyrus Tarybos narius, einančius viceprezidento ir sekretoriaus pareigas, kuriems Tarybos
sprendimu gali būti atlyginama. Tokiu atveju, Taryba privalo nustatyti ir patvirtinti viceprezidentui ir
sekretoriui mokamo atlyginimo dydį.
8.16. Taryba yra atskaitinga Visuotiniam narių susirinkimui.

 

9. Prezidento kompetencija, jo rinkimo bei atšaukimo tvarka
9.1. Prezidentas yra vienasmenis valdymo organas.
9.2. Prezidentu gali būti asmuo, turintis veterinarijos gydytojo kvalifikaciją.
9.3. Prezidentas taip pat yra Tarybos narys ir jos pirmininkas.
9.4. Prezidentą iš Asociacijos narių renka Visuotinis narių susirinkimas 4 (ketverių) metų
laikotarpiui. Visuotinis narių susirinkimas gali atšaukti Prezidentą nesibaigus jo kadencijai.
9.5. Prezidentas gali atsistatydinti iš pareigų kadencijai nesibaigus, apie tai ne vėliau kaip prieš 14
(keturiolika) dienų raštu įspėjęs Asociaciją. Tokiu atveju, iki Visuotinio narių susirinkimo Prezidento
ir Tarybos pirmininko pareigas eina viceprezidentas. Eidamas Tarybos pirmininko pareigas,
viceprezidentas turi vieną (Tarybos pirmininko) balsą.
9.6. Prezidentas:
9.6.1. veikia Asociacijos vardu, turint santykių su kitais asmenimis visose įmonėse, įstaigose ir
organizacijose;

9.6.2. veikia Asociacijos vardu teisme ir arbitraže, Asociacijos vardu pareiškia ir pasirašo ieškinius
bei kitus procesinius dokumentus, įgyvendina visas Asociacijos, kaip byloje dalyvaujančio asmens,
teises ir pareigas;
9.6.3. vienvaldiškai sudaro sandorius Asociacijos vardu (išskyrus Įstatų 8.10.8 punkte nurodytus
sandorius, kuriuos priimdamas turi gauti Tarybos pritarimą), pasirašo Asociacijos dokumentus,
išduoda įgaliojimus, prokūras, atidaro Asociacijos sąskaitas kredito įstaigose;
9.6.4. įstatymų nustatyta tvarka ir terminais pateikia duomenis ir dokumentus juridinių asmenų
registrui;
9.6.5. organizuoja Asociacijos kasdieninę veiklą, vykdo Visuotinio narių susirinkimo ir Tarybos
pavestas užduotis;
9.6.6. skelbia ir organizuoja viešos informacijos paskelbimą Įstatų 14.1 straipsnyje nurodytame
informaciniame šaltinyje;
9.6.7. sušaukia Visuotinius narių susirinkimus ir atsako už jų sušaukimą laiku;
9.6.8. atsako už Asociacijos metinės finansinės atskaitomybės sudarymą ir pateikimą Visuotiniam
narių susirinkimui, taip pat valstybės institucijoms įstatymų nustatyta tvarka; rengia ir kasmet ne
vėliau kaip iki eilinio Visuotinio narių susirinkimo pateikia jam praėjusių finansinių metų Asociacijos
veiklos ataskaitą;
9.6.9. teikia Visuotiniam narių susirinkimui motyvuotą siūlymą pašalinti Asociacijos narį iš
Asociacijos arba pats jį pašalina Įstatų 5.5. straipsnyje numatytu atveju;
9.6.10. teikia Visuotiniam narių susirinkimui patvirtinti viceprezidento, sekretoriaus ir revizoriaus
kandidatūras bei siūlymą juos atšaukti;
9.6.11. suteiktų įgaliojimų ribose disponuoja Asociacijos turtu ir lėšomis; atsako už Asociacijos
finansinę veiklą, buhalterinės apskaitos bei kitų dokumentų ar informacijos tinkamą saugojimą;
9.6.12. priima į darbą ir atleidžia Asociacijos darbuotojus, sudaro su jais darbo sutartis, skatina juos ir
skiria nuobaudas, nustato darbuotojų etatų sąrašą, atlyginimus; savo kompetencijos ribose leidžia
įsakymus, reguliuojančius Asociacijos darbuotojų veiklą; nustato konkrečias užduotis Asociacijos
nariams ir darbuotojams, gauna iš jų visą reikalingą informaciją;
9.6.13. organizuoja savanoriškus darbus Vyriausybės nustatyta tvarka; pateikia Tarybai tvirtinti
išlaidų sąmatas;
9.6.14. atlieka kitas funkcijas, reikalingas Asociacijos kasdieninei veiklai organizuoti bei jos veiklos
tikslams įgyvendinti, sprendžia Visuotinio narių susirinkimo ir Tarybos pavestus klausimus;
9.6.15. sprendžia kitus Įstatuose jo kompetencijai priskirtus klausimus.
9.7. Tarybos sprendimu Prezidentui už jo veiklą gali būti atlyginama. Tokiu atveju, Taryba privalo
nustatyti ir patvirtinti Prezidentui mokamo atlyginimo dydį.

11
9.8. Prezidentas gali pavesti viceprezidentui spręsti Prezidento kompetencijai priskirtus klausimus bei
vykdyti jo pareigas.
9.9. Prezidentui laikinai išvykus ar dėl kitų priežasčių negalint eiti savo pareigų, Prezidento ir
Tarybos pirmininko pareigas eina viceprezidentas.
9.10. Prezidentas yra atskaitingas Visuotiniam narių susirinkimui.

 

10. Revizoriaus kompetencija, jo rinkimo bei atšaukimo tvarka
10.1. Revizorius, kurio kandidatūrą tvirtina Visuotinis narių susirinkimas 4 (ketverių) metų
laikotarpiui iš Asociacijos narių Prezidento teikimu, kontroliuoja Asociacijos finansinę veiklą.
Revizoriumi negali būti Tarybos narys arba Asociacijos darbuotojas. Visuotinis narių susirinkimas
gali atšaukti Revizorių nesibaigus jo kadencijai.
10.2. Revizorius:
10.2.1. tikrina Asociacijos bei jos padalinių finansinę veiklą ir buhalterinės apskaitos dokumentus,
kuriais, priimdami sprendimus, vadovaujasi Asociacijos valdymo organai;
10.2.2. tikrina, kaip naudojamos Asociacijos lėšos ir pajamos;
10.2.3. raštu informuoja Visuotinį narių susirinkimą bei Tarybą iki jų artimiausių posėdžių dienos
apie visus atliktų patikrinimų metu nustatytus trūkumus;
10.2.4. atlieka Asociacijos bei jos padalinių finansinės veiklos ir buhalterinės apskaitos dokumentų
patikrinimą, jei to reikalauja Visuotinis narių susirinkimas, Taryba ar 1/3 visų Asociacijos narių, ir
atitinkamai patikrinimo reikalavusiems organams ar Asociacijos nariams raštu pateikia ataskaitą.
10.2.5. Revizoriaus prašymu Taryba ir/ar Prezidentas privalo pateikti jam Asociacijos buhalterinės
apskaitos dokumentus.
10.2.6. Revizoriui už veiklą neatlyginama.

 

11. Ginčų nagrinėjimo komisijos kompetencija, rinkimo ir sprendimų priėmimo tvarka
11.1. Ginčų nagrinėjimo komisiją sudaro 7 (septyni) nariai, kurie iš savo tarpo išsirenka pirmininką ir
pavaduotoją. Ginčų nagrinėjimo komisijos narių skaičius gali būti keičiamas Visuotinio narių
susirinkimo sprendimu, pakeistus Įstatus nustatyta tvarka įregistravus juridinių asmenų registre.
11.2. Ginčų nagrinėjimo komisija, kurios narių kandidatūrą tvirtina Taryba, sudaroma 4 (ketverių)
metų laikotarpiui iš Asociacijos narių. Ginčų nagrinėjimo komisija nagrinėja fizinių asmenų skundus
kilus ginčui dėl veterinarinių paslaugų kokybės tarp gyvūno savininko ir paslaugos teikėjo. Taryba
gali atšaukti visą Ginčų nagrinėjimo komisiją arba pavienius Ginčų nagrinėjimo komisijos narius,
nesibaigus jų kadencijai.
11.3. Ginčų nagrinėjimo komisija veikia pagal Tarybos patvirtintą Ginčų nagrinėjimo komisijos
darbo reglamentą.

11.4. Jei LR galiojančiais teisės aktais nenustatyta kitaip, Ginčų nagrinėjimas galimas tik esant
abiejų ginčo dalyvių raštiškam prašymui arba sutikimui.
11.5. Ginčų nagrinėjimo komisija:
11.5.1. nagrinėja fizinių asmenų skundus dėl veterinarinių paslaugų kokybės smulkiesiems
gyvūnams;
11.5.2. teikia ginčo šalims išvadas bei rekomendacijas;
11.5.3. teikia Asociacijai smulkiųjų gyvūnų veterinarinių paslaugų kokybės gerinimo
rekomendacijas;
11.5.4. atlieka kitas LR teisės aktuose, šiuose įstatuose ir iš Asociacijos veiklos dokumentų kylančias
funkcijas, priskirtinas Ginčų nagrinėjimo komisijos kompetencijai.
11.6. Ginčų nagrinėjimo komisijos nariams už veiklą Ginčų nagrinėjimo komisijoje neatlyginama.

 

12. Etikos komisijos struktūra, kompetencija, sprendimų priėmimo tvarka ir laikotarpis,
kuriam ji sudaroma, Etikos komisijos narių ir pirmininko rinkimo bei atšaukimo tvarka
12.1. Etikos komisija yra kolegialus organas, sudaromas 4 (ketverių) metų laikotarpiui. Etikos
komisijos narius iš Asociacijos narių renka Visuotinis narių susirinkimas. Jeigu renkami pavieniai
Etikos komisijos nariai, jie renkami tik iki veikiančios Etikos komisijos kadencijos pabaigos.
12.2.Etikos komisiją sudaro 5 (penki) nariai, kurie iš savo tarpo išsirenka pirmininką, jo pavaduotoją,
vykdantį pirmininko pareigas jam nesant, ir sekretorių. Etikos komisijos narių skaičius gali būti
keičiamas Visuotinio narių susirinkimo sprendimu, pakeistus Įstatus nustatyta tvarka įregistravus
juridinių asmenų registre.
12.3. Visuotinis narių susirinkimas gali atšaukti visą Etikos komisiją arba pavienius jos narius
nesibaigus jų kadencijai.
12.4. Etikos komisija tiria asmenų skundus dėl Asociacijos narių profesinės veiklos, taip pat turi teisę
pradėti tokios veiklos tyrimą savo iniciatyva. Atlikusi tyrimą, Etikos komisija paskelbia jo išvadas
Visuotiniam narių susirinkimui ir turi teisę motyvuotu teikimu siūlyti jam pašalinti Asociacijos narį iš
Asociacijos, taip pat kreiptis į Lietuvos Respublikos valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą su
pasiūlymu skirti Asociacijos nariui - veterinarijos gydytojui – įspėjimą arba sustabdyti ar panaikinti
jam išduotos licencijos verstis veterinarijos praktika galiojimą.
12.5. Vertindama Asociacijos nario profesinę veiklą, Etikos komisija tiria, ar Asociacijos narys:
12.5.1. elgėsi ir atliko savo darbą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos veterinarijos gydytojų
Etikos kodeksu bei Visuotinai pripažintais padorumo, orumo, garbės, moralės, sąžinės, abipusės
pagarbos, geranoriškumo ir pasitikėjimo principais;
12.5.2. savo poelgiais ar nesąžiningu profesinių pareigų vykdymu mažino visuomenės pasitikėjimą
veterinarijos gydytojų profesijos atstovais ar Asociacija;

12.5.3. iš anksto aptarė gydymo, kurio ėmėsi, apimtį, galimas pasekmes, išlaidas ir atlygį;
12.5.4. ėmėsi gydymo tik tada, kai gydymu suinteresuoti asmenys sutiko su išdėstytomis
aplinkybėmis.
12.6. Etikos komisija privalo raštu pranešti Asociacijos nariui apie gautą skundą dėl jo profesinės
veiklos ir leisti jam susipažinti su minėtu skundu bei tyrimo medžiaga.
12.7. Etikos komisijos sekretorius raštu praneša Asociacijos nariui, kurio veikla Etikos komisijos
posėdyje bus nagrinėjama, apie minėto posėdžio datą, laiką ir vietą (adresą) ne vėliau kaip prieš 15
(penkiolika) dienų iki posėdžio dienos. Šio termino gali būti nesilaikoma, jeigu Asociacijos narys su
tuo raštiškai sutinka.
12.8. Asociacijos narys privalo pateikti Etikos komisijai paaiškinimus ir dokumentus, reikalingus
skundui ištirti, bei atvykti į Etikos komisijos posėdį nurodytu laiku.
12.9. Asociacijos nario profesinė veikla negali būti tiriama, jei praėjo daugiau kaip 3 (trys) mėnesiai
nuo to laiko, kai asmenys, pateikę skundą ar inicijavę tyrimą, sužinojo apie skundžiamą Asociacijos
nario veiksmą, ir visais atvejais, jei nuo skundžiamo veiksmo padarymo praėjo daugiau kaip 6 (šeši)
mėnesiai. Į 6 (šešių) mėnesių terminą neįskaitomas laikotarpis, kai Asociacijos narys sirgo ar buvo
išvykęs arba tyrimas negalėjo būti atliekamas dėl kitų pateisinamų priežasčių.
12.10. Etikos komisija savo posėdžiuose visus klausimus sprendžia kolegialiai. Posėdžiams
vadovauja Etikos komisijos pirmininkas. Etikos komisijos posėdis gali priimti sprendimus, kai jame
dalyvauja daugiau kaip 1/2 Etikos komisijos narių. Posėdžių skaičius tuo pačiu klausimu
neribojamas.
12.11. Etikos komisijos sprendimas dėl atlikto tyrimo išvadų priimamas paprasta jos posėdyje
dalyvaujančių Etikos komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Etikos
komisijos pirmininko (jam nesant - jo pavaduotojo) balsas. Etikos komisijos sprendimas dėl teikimo
Visuotiniam narių susirinkimui pašalinti Asociacijos narį iš Asociacijos priimamas 2/3 posėdyje
dalyvaujančių Etikos komisijos narių balsų dauguma.
12.12. Etikos komisijos nariams už veiklą Etikos komisijoje neatlyginama.

 

13. Dokumentų ir kitos informacijos apie Asociacijos veiklą pateikimo nariams tvarka
13.1. Asociacijos nariui raštu pareikalavus, ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) dienų nuo reikalavimo
gavimo dienos, privalo būti sudaryta galimybė susipažinti su Asociacijos dokumentais ir gauti visą
Asociacijos turimą informaciją apie Asociacijos veiklą.
13.2. Asociacijos dokumentai, jų kopijos ar kita informacija Asociacijos nariams pateikiama už
atlyginimą, kuris negali viršyti šių dokumentų ir kitos informacijos pateikimo išlaidų.

 

14. Viešos informacijos paskelbimo tvarka

14.1. Kai Asociacijos skelbimai turi būti paskelbti viešai, jie skelbiami VĮ Registrų centro
leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“.

15. Filialų ir atstovybių steigimo bei jų veiklos nutraukimo tvarka
15.1. Asociacija turi teisę steigti filialus ir atstovybes Lietuvos Respublikoje ir užsienio valstybėse.
Sprendimus dėl filialų ir atstovybių steigimo bei filialų ir atstovybių veiklos nutraukimo priima
Taryba.
15.2. Filialams ir atstovybėms vadovauja ir jų veiklą organizuoja filialų ir atstovybių vadovai,
kuriuos skiria ir atšaukia Taryba.
15.3. Asociacijos filialai ir atstovybės veikia pagal Tarybos patvirtintus nuostatus, kurie turi atitikti
Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nustatytus reikalavimus.

 

16. Įstatų keitimo tvarka
16.1. Įstatai keičiami Visuotinio narių susirinkimo sprendimu, kuris turi būti priimtas ne mažiau kaip
2/3 susirinkime dalyvaujančių Asociacijos narių balsų.
16.2. Visuotiniam narių susirinkimui priėmus sprendimą pakeisti Įstatus, surašomas visas pakeistų
Įstatų tekstas (nauja redakcija), po kuriuo pasirašo Prezidentas arba Visuotinio narių susirinkimo
įgaliotas asmuo.
16.3. Įstatų pakeitimai įsigalioja nuo jų įregistravimo juridinių asmenų registre.

 

17. Lėšų ir pajamų naudojimo bei Asociacijos veiklos kontrolės tvarka
17.1. Asociacijai nuosavybės teise gali priklausyti pastatai, įrenginiai, leidyklos, spaustuvės,
transporto priemonės, socialiniai ir labdaros objektai, taip pat kitas turtas, reikalingas Įstatuose
nustatytiems veiklos tikslams įgyvendinti. Asociacija gali įsigyti aukščiau išvardintą turtą už jai
priklausančias lėšas arba priimti jį kaip labdarą ir paramą pagal Labdaros ir paramos įstatymą, taip
pat dovanojimo, paveldėjimo ar kitokiu teisėtu būdu.
17.2. Asociacija pajamas gauna ne iš ūkinės komercinės veiklos arba iš ūkinės komercinės veiklos.
17.3. Asociacijos pajamų, gaunamų ne iš ūkinės komercinės veiklos, šaltiniais gali būti:
17.3.1. Asociacijos narių stojamieji įnašai ir narių mokesčiai;
17.3.2. tiksliniai įnašai atskiroms programoms ir projektams vykdyti, kurių dydį patvirtina Taryba;
17.3.3. pinigai, gauti kaip labdara ir parama pagal Labdaros ir paramos įstatymą;
17.3.4. valstybės ir savivaldybių lėšos, skirtos Asociacijos tikslinėms programoms įgyvendinti bei
kitais įstatymų numatytais atvejais;
17.3.5. Asociacijai dovanotos lėšos;
17.3.6. Asociacijos paveldėtos lėšos pagal testamentą;

17.3.7. kitos teisėtai gautos lėšos ne iš ūkinės komercinės veiklos.
17.4. Asociacijos pajamų, gaunamų iš ūkinės komercinės veiklos, šaltiniais gali būti:
17.4.1. kredito įstaigų palūkanos už jose saugomas Asociacijos lėšas;
17.4.2. Asociacijos įsteigtų juridinių asmenų pelno dalis bei lėšos, gautos iš Asociacijos įsteigtų
visuomenės informavimo priemonių bei jos vykdomos leidybinės veiklos;
17.4.3. paskolinto kapitalo lėšos, atsižvelgiant į Įstatų 17.5. straipsnyje numatytus apribojimus;
17.4.4. kitos teisėtai gautos lėšos iš ūkinės komercinės veiklos.
17.5. Asociacijai draudžiama suteikti paskolas, įkeisti Asociacijos turtą (išskyrus atvejus, kai turtas
įkeičiamas Asociacijos prievolėms užtikrinti), garantuoti, laiduoti ar kitaip užtikrinti kitų asmenų
prievolių vykdymą. Ši nuostata netaikoma, kai skolinamasi iš kredito įstaigų ir kai Lietuvos
Respublikos tarptautinės sutartys arba Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti
teisės aktai numato kitaip.
17.6. Asociacijos turtas ir lėšos (įskaitant pelną) turi būti naudojami tik Įstatuose nustatytiems veiklos
tikslams įgyvendinti ir jokia forma, išskyrus labdarą ir paramą pagal Labdaros ir paramos įstatymą,
negali būti skirstomi Asociacijos nariams ir Asociacijoje darbo sutarties pagrindu dirbantiems
asmenims, išskyrus atvejus, kai yra mokamas darbo užmokestis, kitos su darbo teisiniais santykiais
susijusios išmokos bei autorinis atlyginimas autorinės sutarties pagrindu, taip pat kai atlyginama už
suteiktas paslaugas ar parduotas prekes.
17.7. Asociacija pinigus, gautus kaip paramą, taip pat kitus negrąžintinai gautus pinigus ir kitą turtą
naudoja juos davusio asmens nurodytiems tikslams, jeigu asmuo tokius tikslus nurodė. Asociacija
šiuos gautus pinigus privalo laikyti atskiroje sąskaitoje, taip pat sudaryti išlaidų sąmatą, jei tai
numatyta teisės aktuose arba pinigus davęs asmuo to reikalauja. Asociacija negali priimti pinigų ar
kito turto, jei duodantis asmuo nurodo juos naudoti kitiems, negu Įstatų 2.1 straipsnyje nustatytiems,
tikslams.
17.8. Asociacijai gavus lėšų arba turto iš valstybės ar savivaldybės institucijų, Lietuvos Respublikos
valstybės kontrolė turi teisę atlikti Asociacijoje auditą.
17.9. Valstybinė mokesčių inspekcija turi teisę kontroliuoti, ar Asociacijoje teisingai apskaičiuojami,
deklaruojami ir sumokami mokesčiai.
17.10. Prezidentas ne vėliau kaip iki eilinio Visuotinio narių susirinkimo turi parengti ir pateikti jam
kiekvienų praėjusių finansinių metų Asociacijos veiklos ataskaitą. Šioje ataskaitoje turi būti nurodyta:
17.10.1. informacija apie Asociacijos veiklą įgyvendinant Įstatuose nustatytus veiklos tikslus;
17.1.2. Asociacijos narių skaičius finansinių metų pabaigoje;
17.10.3. Asociacijos metinė finansinė atskaitomybė;
17.10.4. samdomų Asociacijos darbuotojų skaičius finansinių metų pabaigoje.

17.11. Asociacijos veiklos ataskaitoje gali būti ir kita informacija, kurią nustato Visuotinis narių
susirinkimas.

 

18. Prokūros sudarymas
18.1. Prezidentas turi teisę išduoti prokūrą. Prokūra išduodama raštu 3 (trimis) egzemplioriais, iš
kurių vienas paliekamas Asociacijoje, vienas teikiamas Juridinių asmenų registro tvarkytojui, o
vienas atiduodamas prokuristui. Prokūroje, be kita ko, nurodomi prokuristo duomenys (vardas,
pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta) ir prokuristo įgalinimų apimtis.
18.2. Prokūra turi būti įregistruota Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka. Prokuristo ir
trečiųjų asmenų santykiams prokūra įsigalioja nuo jos įregistravimo teisės aktų nustatyta tvarka.
Atstovaujamojo ir prokuristo santykiams prokūra įsigalioja nuo jos išdavimo momento.
18.3. Prokuristo atsakomybę, prokūros pasibaigimą ir kitus su prokūra susijusius klausimus
reglamentuoja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas ir kiti teisės aktai.

 

19. Asociacijos pertvarkymas ir pabaiga
19.1. Asociacija pertvarkoma arba pasibaigia (reorganizuojama ar likviduojama) Civilinio kodekso
nustatyta tvarka.
19.2. Visuotinis narių susirinkimas priima sprendimą dėl Asociacijos pertvarkymo ar pabaigos
(reorganizavimo ar likvidavimo) ne mažiau kaip 2/3 susirinkime dalyvaujančių Asociacijos narių
balsų.
19.3. Jeigu Asociacijoje liko mažiau negu 3 nariai, per 30 (trisdešimt) dienų apie tokį narių
sumažėjimą Prezidentas turi pranešti Juridinių asmenų registrui šio registro nuostatų nustatyta tvarka.
19.4. Likęs Asociacijos turtas ir lėšos, įstatymų nustatyta tvarka patenkinus visus kreditorių
reikalavimus ir Asociacijos narių reikalavimus dėl Asociacijos turto dalies, neviršijančios nario
stojamojo įnašo ar mokesčio, iki Asociacijos išregistravimo iš juridinių asmenų registro perduodami
kitam ar kitiems viešiesiems juridiniams asmenims, kuriuos nustato Visuotinis narių susirinkimas ar
teismas, priėmę sprendimą likviduoti Asociaciją.

 

 

Partneriai ir draugai

2019 © Lietuvos smulkių gyvūnų veterinarijos gydytojų asociacija. Visos teisės saugomos.

Sprendimas: www.webmod.lt